La tragèdia silenciosa que s’està desenvolupant a les nostres llars

Hi ha una tragèdia silenciosa que s’està desenvolupant ara per ara a les nostres llars, i fa a les nostres més precioses joies: els nostres fills. Els nostres fills estan en un estat emocional devastador!

mobil i impacte familiar 001

En els últims 15 anys, els investigadors ens han regalat estadístiques cada vegada més alarmants sobre un augment agut i constant de malaltia mental infantil que ara està assolint proporcions epidèmiques:

Les estadístiques no menteixen:

  • 1 de cada 5 nens té problemes de salut mental.
  • S’ha notat un augment del 43% en el TDAH.
  • S’ha notat un augment del 37% en la depressió adolescent.
  • S’ha notat un augment del 200% en la taxa de suïcidis a nens de 10 a 14 anys.

Què és el que està passant i què estem fent malament?

Els nens d’avui estan sent sobre-estimulats i sobre-regalats d’objectes materials, però estan privats dels fonaments d’una infància sana, com ara:

  • Pares emocionalment disponibles.
  • Límits clarament definits.
  • Responsabilitats.
  • Nutrició equilibrada i un somni adequat.
  • Moviment en general però especialment a l’aire lliure.
  • Joc creatiu, interacció social, oportunitats de joc no estructurats i espais per a l’avorriment.

En canvi, aquests últims anys s’ha omplert als nens de:

  • Pares distrets digitalment.
  • Pares indulgents i permissius que deixen que els nens “governin el món” i siguin els que posin les regles.
  • Un sentit de dret, de merèixer-ho tot sense guanyar-se’l o ser responsable de obtenir-lo.
  • Somni inadequat i nutrició desequilibrada.
  • Un estil de vida sedentari.
  • Estimulació sense fi, mainaderes tecnològiques, gratificació instantània i absència de moments avorrits.

Què fer?
Si volem que els nostres fills siguin individus feliços i saludables, hem de despertar i tornar al bàsic. Encara és possible! Moltes famílies veuen millores immediates després de setmanes d’implementar les següents recomanacions :

  • Estableixi límits i recordi que vostè és el capità del vaixell. Els seus fills se sentiran més segurs en saber que vostè té el control del timó.
  • Ofereixi als nens un estil de vida equilibrat ple del que els nens NECESSITEN, no només del que VOLEN. No tingueu por de dir “no” als seus fills si el que volen no és el que necessiten.
  • Proporcioni aliments nutritius i limiti el menjar escombraria.
  • Passi almenys una hora al dia a l’aire lliure fent activitats com: ciclisme, caminada, pesca, observació d’aus / insectes.
  • Gaudi d’un àpat familiar diari sense telèfons intel·ligents o tecnologia que els distregui.
  • Juguin jocs de taula com a família o si els nens són molt petitons per a jocs de taula, deixeu-vos portar pels seus interessos i permeteu que siguin ells els que manen en el joc.
  • Involucri als seus fills en alguna tasca o quefer de la llar d’acord a la seva edat (plegar la roba, ordenar les joguines, penjar la roba, desembalar els queviures, parar taula, donar de menjar al gos etc.).
  • Implementeu una rutina de son consistent per assegurar que el seu fill dormi prou. Els horaris seran encara més importants per als nens d’edat escolar.
  • Ensenyar responsabilitat i independència. No els protegeixi en excés contra tota frustració o tota equivocació. Equivocar els ajudarà a desenvolupar resiliència i aprendran a superar els desafiaments de la vida.
  • No carregueu la motxilla dels seus fills, no porti les seves motxilles, no els porti la tasca que es van oblidar, no els peli els plàtans ni els peleu les taronges si ho poden fer per si sols (4-5 anys). En comptes de donar-los el peix, ensenyi’ls a pescar.
  • Ensenyem-li a esperar i a retardar la gratificació.
  • Proporcioneu oportunitats per a “l’avorriment”, ja que l’avorriment és el moment en què la creativitat desperta. No es senti responsable de mantenir sempre als nens entretinguts.
  • No feu servir la tecnologia com una cura per l’avorriment, ni ho ofereixi al primer segon d’inactivitat.
  • Eviteu l’ús de la tecnologia durant els àpats, en automòbils, restaurants, centres comercials. Utilitzeu aquests moments com oportunitats per socialitzar entrenant així als cervells a saber funcionar quan estiguin en mode: “avorriment”.
  • Ajudeu-los a crear un “flascó de l’avorriment” amb idees d’activitats per a quan estan avorrits.
  • Estigui emocionalment disponible per connectar-se amb els nens i ensenyar-los autoregulació i habilitats socials.
  • Apagueu els telèfons a la nit quan els nens hagin d’anar al llit per evitar la distracció digital.
  • Esdevén un regulador o entrenador emocional dels seus fills. Ensenyem-li a reconèixer ia gestionar les seves pròpies frustracions i ira.
  • Ensenyem-li a saludar, a prendre torns, a compartir sense quedar-se sense res, a dir gràcies i si us plau, a reconèixer l’error i disculpar (no els obligui), sigui model de tots aquests valors que inculca.
  • Inicia una sessió emocionalment: somriu, abraça, petoneja, fes pessigolles, llegiu, balla, salta, juga de quatre grapes amb ells.

Article escrit per El Dr. Luis Rojas Marcos Psiquiatra.

Ayuda para maestros

mobil i impacte familiar 002

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s